Laikraksts Latvietis

Laiks Latvijā:

No Venēcijas līdz Riodežaneiro (2)

Ceļojuma atskats

Laikraksts Latvietis Nr. 413, 2016. g. 2. jūnijā
Kristaps Zariņš -

Ieteikt Facebook.com

ieteikt draugiem.lvIeteikt draugiem.lv

Venēciešu maskas. FOTO Kristaps Zariņš.

Skulptūra „Cometa divetro“, „Stiklu kometa zvaigzne“. FOTO Kristaps Zariņš.

1. turpinājums. Sākums LL412

Kāpjam gondolā un vizināmies kādu pusstundu pa Venēcijas kanāliem. Interesanti, ka mājās gar kanāliem biežo plūdu dēļ aizliegts pirmā stāvā iekārtot dzīvojamās telpas. Tikai veikalus. Gan jau apdrošināšanas firmas ietekme. Gondolām arī priekšrocība kanālos, un bieži motorlaivas pietur, kamēr mēs lēnam slīdam viņiem garām. Skaista paraža.

Nesen izlasīju detektīvromānu, kurā visi notikumi attīstās Murānas salā, stiklu pūtēju fabrikā. Romānā vairāki stāsta dalībnieki nokļūst krāsns iekšpusē; galīgi neveseli! Murānas sala atrodas netālu; tikai pusstundu no Venēcijas.

Pēc vizināšanas gondolā, kāpjam prāmī, lai pārcelties uz salu. Pa ceļam prāmis pietur vairākās vietās, jo tas vietējiem ir galvenais transportu veids. Pēc jaukas pusstundas brauciena izkāpjam Murānas ostā. Visur stikla darinājumu veikali. Grūti zināt, kurš labākais, vai vēl svarīgāk – švakākais. Tēlojot viszini, lai tirgotāji mūs neapkrāpj, iegriežamies vairākos veikalos un baudām preces. Brīnišķīgi stikla izstrādājumi – trauki un Murānas piemiņas objekti mirgo veikalu plašajos logos. Iepērkamies arī mēs. Man it sevišķi iepatikās stikla pildspalva, ko uzdāvināšu meitai Erikai, jo viņai patīk kaligrāfija. Turpat pilsētiņas laukumā blakus milzīgai, spurainu, zilganu stiklu skulptūrai, cometa diverto arī paēdām pusdienas. Veselu kaudzi vietējos melnos gliemežus, baltmaizes bulciņu un saldu alutiņu. Suzannai arī garšo gliemeži, bet klāt tiem viņa izvēlās smaržīgu baltvīnu.

Atpakaļ ceļā uz viesnīcu izkāpjam Fondamenta te Nove – pirmā piestātne Venēcijas salā, un vēlreiz dodamies neizplānotā ekskursijā atpakaļ uz viesnīcu. Šoreiz iznāk vēl garāks gājiens, un atkal es uzveļu nomaldīšanās vainu tūristu plānam, kas neatbilst pilsētiņas nejaušo ieliņu izvietojumam. Tomēr Suzanna šoreiz neapvaino manu maldīšanos, jo atrodam daudz interesantu veikaliņu, kur par lētu naudu varējām iegādāties jaunu garderobi. Man tagad divi jauni un glauni džemperi, bet Suzannai – krāšņā šalle! Beidzot nonākam pie Venēcijas dzelzceļu stacijas, gluži pretējā virzienā no mūsu viesnīcas. Laimīgā kārtā turpat arī prāmja pietura, un mēs ar lēno prāmi, kas pietur katrā pieturā, ap krēslas laiku ierodamies atpakaļ viesnīcā.

Nākošā dienā, pirms dodamies uz kuģi, vēl atliek laiks atkal apciemot Rialto tiltu, izstaigāt Akadēmijas rajonu, nogaršot vietējo olīvu maizi un silto sarkanvīnu, ieskatīties Vivaldi vijoļu ekspozīcijā un beidzot pasēdēt kanāla malā un pārdomāt pēdējās dienās piedzīvoto. Atminējos, ka šeit sēdot 1981. gadā kopā ar Mārtiņu pēc Vispasaules kongresa Anglijā, man nebija ļoti pozitīvs iespaids. Skatam uzkrītošas bija par daudz televīzijas antenu uz jumtiem, nepatīkami smirdošie ūdeņi, trokšņainās motorlaivas un ļaužu pūļi katrā laukumā. Tomēr viens pozitīvs tad bija veikalos pērkamās puslitru pudeles Rīgas Baltās vodkas. Šoreiz, kaut gan Rīgas Balto nepamanīju, atmiņas būs daudz saldākas.

Bet nu uz kuģi!

MSC Magnifica stāv piesiets Venēcijas ostā, un mēs piebraucam, kā jau saprotams šeit, motorlaivā. Kuģis varens gan. Ja katra guļamvieta aizrunāta, tad būtu vairāk nekā 3 300 pasažieru, un diez cik vēl matrožu un apkalpotāju. Laimīgā kārtā mūsu sirojumam pieteikušies tikai 2 500 ceļotāji, tai skaitā kādi 40 ozīši no Brisbanes un Zelta piekrastes.

Rindā, lēnam, līkloči caur uzstādītu trasi, pienākam ieejas pārbaudes dežurantam, un pret pases uzdošanu saņemam identifikācijas kartiņu, kuģa plānu, kurā parādīta mūsu guļamistaba ar balkonu, vakariņu laiku un vakariņu galdu numuru.

Guļamistaba pietiekoši liela. Dubultgulta, divi krēsli sēdēšanai, skapis un vēl atvilktnes un spogulis pie gultas, ledus skapis, televizors; vannas istabā duša ar patīkamu ūdens spiedienu un siltumu, ūdens tualete, glauns spogulis, atvilktnes, skapītis un plauktiņi visām vajadzībām. Mūsu vakariņu laiks diezgan vēls – plkst. 21. Kad somas izkrāmētas un drēbes skapī iekārtas un saliktas atvilktnēs, dodamies pastaigā, lai iepazīties ar kuģa piedāvājumiem.

MSC Magnifica piedāvā ceļotājiem četras ēdamistabas, kur var sākt ēst jau sešos no rīta, bet nobeigt ar pusnakts uzkožamiem plkst. 2 nākošā rītā. Netrūkst arī bāru. Saskaitu – septiņpadsmit! Vairākos pēc vakariņam spēlē muzikanti, kur patīkami pasēdēt, paklausīties vai pat lēni padejot. Citos sit vaļā disko mūzika, kur var iztēloties sen aizvadītos gadiņus un gājienus. Ir arī vietas smēķētājiem. Dūmošana atļauta pie spēļu galdiem, noteiktās vietās ap peldbaseiniem un verandām, kā arī Kubas zālē, kur var nopirkt, turpat baudīšanai smaržīgus Kubas, rokām tītus cigārus. Pēc pāris dienām uzdrošinājos pasēdēt pie glāzes smalka konjaka un nokūpināt vienu smalku Cohiba Habana cigāru. Pirmais dūmiņš pēc kādiem 15 gadiņiem. Pietiks arī ar to vienu!

Bet vēl kuģī ir vingrotava pašā priekšgalā ar lielisku skatu, trīs peldbaseini, seši burbuļojoši silta ūdens avoti, sauļošanas gultiņās bez jēgas, tenisa un basketbola laukumi, galdu tenisa un bumbu spēles laukumi, bibliotēka, kāršu istaba, veikalu gaitenis, kur fotogrāfs uzglūn garāmejošiem un vēlāk piedāvā pārdot gaumīgi ierāmētus atmiņas dāvinājumus.

Uz pirmajām vakariņām ierodamies laicīgi, kur pie paredzētā galda jau sēž piecas dāmas. Kopā būsim septiņi; es būšu vienīgais vīriešu kārtas pārstāvis. Ceru, ka varēšu izturēt un sekot līdzi sieviešu interešu tematiem un runāšanām. Izdodas OK! Visas no Brisbanes apkārtnes un ļoti viesmīlīgas. Iedzīvojamies, un vairākas reizes ceļojuma laikā iztēlojam mazliet šaubīgu un sulīgu sadarbību, citu pasažieru priekam!! It sevišķi vienvakar, kad pēc sajūsmīga vakar ēdiena un sausā vīna baudīšanas, uzņēmos vadīt bufā di dā, izejot no restorāna, kam pievienojās ne tikai galda biedri, bet arī visa restorāna sulaiņi un vairāki ēdāji.